Mailpacks Plus Magazine

Optimaliseren bestaand mailpack
Plus Magazine is sinds jaar en dag het grootste maandblad van Nederland. De werving van nieuwe abonnees wordt grotendeels gedaan met direct mail. Na eerder diverse tests te hebben gemaakt voor in het bestaande mailpack, heb ik met vormgever Kees Janmaat voor januari 2017 het hele mailpack onder handen genomen, opgefrist en versterkt.
Ontwikkelen slim nieuw mailpack met tests
Tegelijkertijd hebben een nieuw mailconcept ontwikkeld. We zijn hierbij uitgegaan van een modulaire opbouw. Het basispakket is compact. Hierbij hebben we meerdere losse extra onderdelen bedacht. Alles wordt getest, zodat we precies weten hoeveel respons het geoptimaliseerde bestaande mailpack oplevert, hoe het nieuwe basispakket presteert en welke extra onderdelen werken en hoeveel extra respons deze opleveren. Zo hebben we een mooie nieuwe basis/controll om op door te blijven testen.
Inserts en retentie
In de afgelopen jaren hebben we regelmatig inserts ontwikkeld voor abonneewerving in andere titels, van de Kampioen tot kranten. Tweeklap A5-flyers, zware A4 kaarten en ongepersonaliseerde selfmailers. Plus ideeën voor de customer life cycle en on- en offline uitingen voor retentie en reactivatie. Altijd getest voor uitrol en praktisch altijd succesvol.
Wilt u meer afbeeldingen zien? E-mail naar harm@burowolda.nl