outlander-1.jpg

29 mei 2017

Copy voor mailpack Mitshubishi Outlander

Tim dialogue marketing had de mailing voor de ‘Are you ready?’ campagne in steigers staan, maar de copy klopte nog niet. Met plezier heb ik een frisse blik op het geheel geworpen en de tekst grotendeels herschreven, zodat de propositie goed uit de verf komt. Daar is namelijk niks mis mee. Net als met de auto zelf. En als deze mailing met een grote kruisslagfolder je dan uitnodigt om een dag lang kosteloos een een Outlander uit te proberen, dan is dat geen straf. Deze moet een hoge respons kunnen opleveren!

Copy voor mailing Citroën private lease

Voor deze mailing gold hetzelfde: de copy scherper neergezet, met het alibi, het aanbod, de voordelen en de urgency duidelijker. Het private lease contract van deze Citroënliefhebbers loopt bijna af. Dat betekent dat ze weer een nieuwe Citroën kunnen uitzoeken. Doen ze dit voor de einddatum van hun huidige leasecontract, dan krijgen ze een brandstofpas ter waarde van € 250,-. Een mooi cadeau als je toch in een Citroën wilt blijven rijden.

Wilt u meer afbeeldingen zien? E-mail naar harm@burowolda.nl


Knijff_Onel-1200x828.jpg

29 mei 2017

Drie mailers over merkenconflicten

Om relaties te informeren over recente jurisprudentie en wat deze betekent voor merkhouders, heb ik in opdracht van de Knijff Groep met vormgeefster Mieke Tacken mailers gemaakt met een Praktijkcase Merkenconflict. Een concrete case, met waarbij twee partijen voor de rechter stonden, met een duidelijke uitspraak en uitleg wat dit betekent voor de merken van de ontvanger. Deze mailers zijn enerzijds een service, maar zorgen ook dat Knijff en Onel top of mind blijven en zetten aan tot het opnemen van contact.

Voor Onel Trademarks en Knijff Merkenadviseurs

De Knijff Groep bestaat uit Onel Trademarks en Knijff Merkenadviseurs. De eerste richt zich op het MKB en de tweede op corporate klanten en internationale bedrijven. Voor Onel en Knijff hebben we dezelfde case gebruikt, opgemaakt in de eigen huisstijl uiteraard. Omdat Knijff Merkenadviseurs ook werkt voor onder meer Amerikaanse en Japanse multinationals met eigen merkenjuristen, hebben we voor deze groep een aparte Engelstalige versie gemaakt met een beter passende en wat complexere case.

Wilt u meer afbeeldingen zien? E-mail naar harm@burowolda.nl


gdg-energie-1200x800.jpg

12 mei 2017

Rasechte ondernemers met 35 jaar ervaring

Van oorsprong tomatenkwekers, investeert de derde generatie van de familie De Groot tegenwoordig ook in clean technology, onroerend goed, voedingsmiddelen en duurzame energie. Nu alle investeringsactiviteiten van dit succesvolle familiebedrijf zijn ondergebracht in aparte BV was het tijd voor een nieuwe site.

Concept, copy en fotografie voor www.gdginvestments.nl

In samenwerking met web2action.nl is een site gemaakt die past bij de down to earth mentaliteit van de gebroeders De Groot. Beknopt, helder en recht door zee. Met mooi groot beeld van enkele van hun eigen investeringsprojecten. Ik verzorgde het concept en de copy. Plus samen met burokees de fotografie.

Wilt u meer afbeeldingen zien? E-mail naar harm@burowolda.nl


nmf-1200x800.jpg

12 mei 2017

Het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds

Het NMF helpt talentvolle conservatoriumstudenten en beroepsmusici in Nederland naar een hoger niveau, met name door ze de beste muziekinstrumenten in bruikleen te geven. De collectie van het NMF bevat ruim 450 instrumenten met een gemiddelde waarde van € 60.000, belangrijk cultureel erfgoed, waar telkens nieuwe generaties musici op spelen.

Propositie, mailing, donatiefolder en meer

Ondanks veel trouwe donateurs en een grote collectie, heeft het NMF nog altijd een wachtlijst. Samen met Concept Communicatie heb ik daarom de propositie herschreven, mooie mailings gemaakt, wervende tekst voor in het eigen magazine verzorgd en een losse folder voor donateurwerving gemaakt die bij eigen concerten wordt ingezet. Binnenkort volgt in ieder geval een welkomstpakket voor nieuwe donateurs.


hliv-1200x767.jpg

12 mei 2017

Nieuwe film Het Leven is Verrukkulluk

Producent Matthijs van Heijningen verfilmt de roman HET LEVEN IS VERRUKKULLUK van Remco Campert. Een geweldige film over liefde en verlangen, geregiseerd door Frans Weisz en met Gera Weisz, Reinout van Scholten Aschat en Romy-Louise Lauwers in de hoofdrollen. Deopnamen zijn gestart en de film verschijnt begin 2018 in de bioscoop.

Mailing voor werving van investeerders

Particuliere investeerders kunnen participeren in de productiemaatschappij, met een laag risico en een hoog verwacht rendement. Om investeerders te benaderen hebben we in opdracht van Film Bridge Capital een eenvoudig, maar helder mailpack gemaakt dat duidelijk de voordelen, de risico’s en het verwachtte rendement neerzet. Een frisse mailing met de nodige DM-technieken en een laagdrempelige insteek, waarbij vrijblijvend participaties kunnen reserveren.

Wilt u meer afbeeldingen zien? E-mail naar harm@burowolda.nl


desso-1.jpg

12 mei 2017

Creatief maatwerk in vloeren

Speciaal voor architecten heeft Desso als toonaangevend producent van vloeren een design lab met een flexibele productiefaciliteit ingericht. Samen met de industrieel ontwerpers van Desso kan hiet voor elk project een unieke vloer ontworpen worden. Dit begint met het kiezen van garen, assemblagetechniek en de structuur van de vloertegel. Met als resultaat een unieke vloer die volledig klopt met het gebouw,de kleuren en de gebruiktematerialen.

Engelstalige Leperello met laserstans

Desso biedt uniek, creatief maatwerk met haar Design Center. Een maatwerkvloer zonder compromis te sluiten. Dit moet op een kwalitatieve manier aan de kritische doelgroep gepresenteerd worden. Daarom is een 10-pagina leperello gemaakt, vormgegeven door de Gebroeders Silestri. Voor de copy heb ik het Design Center bezocht interviews gedaan. Het resultaat is prachtig, met een laserstans in het cover en subtiel gebruik van spotlak.

Wilt u meer afbeeldingen zien? E-mail naar harm@burowolda.nl


plus-magazine.jpg

8 januari 2017

Optimaliseren bestaand mailpack

Plus Magazine is sinds jaar en dag het grootste maandblad van Nederland. De werving van nieuwe abonnees wordt grotendeels gedaan met direct mail. Na eerder diverse tests te hebben gemaakt voor in het bestaande mailpack, heb ik met vormgever Kees Janmaat voor januari 2017 het hele mailpack onder handen genomen, opgefrist en versterkt.

Ontwikkelen slim nieuw mailpack met tests

Tegelijkertijd hebben een nieuw mailconcept ontwikkeld. We zijn hierbij uitgegaan van een modulaire opbouw. Het basispakket is compact. Hierbij hebben we meerdere losse extra onderdelen bedacht. Alles wordt getest, zodat we precies weten hoeveel respons het geoptimaliseerde bestaande mailpack oplevert, hoe het nieuwe basispakket presteert en welke extra onderdelen werken en hoeveel extra respons deze opleveren. Zo hebben we een mooie nieuwe basis/controll om op door te blijven testen.

Inserts en retentie

In de afgelopen jaren hebben we regelmatig inserts ontwikkeld voor abonneewerving in andere titels, van de Kampioen tot kranten. Tweeklap A5-flyers, zware A4 kaarten en ongepersonaliseerde selfmailers. Plus ideeën voor de customer life cycle en on- en offline uitingen voor retentie en reactivatie. Altijd getest voor uitrol en praktisch altijd succesvol.

Wilt u meer afbeeldingen zien? E-mail naar harm@burowolda.nl


edel-collecties-munt.jpg

5 januari 2017

Van aanbod tot compleet concept

Edel Collecties is Nederlands toonaangevende aanbieder van herdenkingsmunten en postzegels voor verzamelaars. Een familiebedrijf dat kwaliteit en service hoog in het vaandel heeft staan. Sinds enkele jaren brainstormen we gezamenlijk over de manier waarop nieuwe uitgiften in de markt gezet moeten worden, met welk aanbod, welke stijl, welke toon en welk type uiting. Waarna ik mij met vormgever Kees Janmaat stort op het concept.

Papieren mailings en e-mailings 

Bij het ontwikkelen van de mailconcepten, verzinnen wij alles om het product zo succesvol mogelijk aan te bieden. Dit zijn belevingsproducten, de uiting bepaalt dan ook voor een groot deel de respons. En alles draait om respons. Daarom haal ik al mijn DM-kennis en –ervaring uit de kast om te zorgen dat we bij de ontvangers op de juiste knoppen drukken. We beschrijven en schetsen de concepten, verzorgen tekst, vormgeving en onderhouden contact met de producerende partij voor het beste resultaat. Met als uitkomst creatieve en effectieve mailings, die regelmatig behoorlijk uitgebreid zijn. Plus regelmatig teksten voor ondersteunende e-mailings als vooraankondiging en reminder.

Huisstijl, ontwerpsuggesties en foto’s

Behalve mailings en e-mailings, denken we waar mogelijk mee over het ontwerp van producten, maken we foto’s en hebben we de huidige huisstijl ontworpen.

Wilt u meer afbeeldingen zien? E-mail naar harm@burowolda.nl


jubels.jpg

3 januari 2017

Een nieuwe propositie en beschrijving van de dienstverlening

Jubels is een full service grafische dienstverlener die alles kan produceren. Van boeken en mailings tot displays en complete multichannel campagnes, inclusief vormgeving van alle online en offline uitingen, verzending en analyse. Hoe maak je de hele wereld duidelijk wat Jubels allemaal in huis heeft als dit zo breed en veelzijdig is? En tegelijkertijd van hoge kwaliteit. Ik schreef een nieuwe propositie. Een lange versie, een korte en steeds korter, tot er twee regels overbleven. Plus een beschrijving van de 5 pijlers van de dienstverlening die we gedefinieerd hebben. Een goede basis waarop consistent gecommuniceerd kan worden.

Follow-up traject voor nieuwe prospects en klanten

Op de site vertellen wat Jubels kan is niet genoeg. We willen het laten zien. Aan nieuwe contacten, maar ook aan bestaande klanten die vaak niet weten wat Jubels allemaal in huis heeft. En dat kan in dit geval! Daarom hebben we een 7-traps traject bedacht, met een mix van e-mailings, mailings en landingpages. Van een algemeen welkom tot uitingen waarin de dienstverlening getoond en toegelicht wordt. Staaltjes van het kunnen van Jubels. Van bijzondere grafische producties tot interactieve uitingen en geavanceerde online oplossingen. Een geweldige manier om nieuwe prospects en klanten kennis te laten maken en inspireren. Elk nieuw contact gaat de database in en ontvangt gedurende drie maanden dit traject, waarna zij net als iedereen de uitingen van de gewone jaarkalender ontvangen.

E-mailings, mailings, brochures, sitecopy en meer 

Jubels is één van mijn oudste opdrachtgevers. Al meer dan 15 jaar verzorg ik heel divers werk in opdracht van Jeroen van Druenen. Van tekst voor brieven, complete mailings, ludieke acties, sitecopy, brochures, huisstijl, payoffs tot complete campagneplannen. En meer. Af en toe ook voor opdrachtgevers van Jubels. Plus recent natuurlijk de e-mailings met de titel ‘Werk waar we trots op zijn’, die een ongekend hoge open rate hebben.

Wilt u meer afbeeldingen zien? E-mail naar harm@burowolda.nl


DM_Bezoekers50plusbeurs.jpg

2 januari 2017

Abonneewerving via direct mail 

Elk jaar stromen er abonnees uit, dus de lat ligt altijd weer hoog om genoeg nieuwe abonnees te werven. We hebben daarom een papieren mailing gemaakt met diverse aanbiedingen qua prijs en premium. Zowel voor oud-abonnees als voor koude bestanden Degelijke mailings, in een bewezen vorm. Een compact maar compleet mailpack dat kostentechnisch acceptabel is. Sterke copy en aansprekende vormgeving in de huisstijl, die de gids goed verkoopt en het aanbod scherp voor de poort zet. Met goede resultaten als gevolg, zowel in de eerste ronde als in de tweede uitrol.

Inserts voor diverse externe titels

Een A5-kaart is klein, maar kan een flink afstudeerproject zijn als de oplage groot is en de respons (uiteraard) zo hoog mogelijk moet zijn. Feitelijk  is een A5-insert een complete minimaling, die een heel hoge attentiewaarde moet hebben als hij uit een tijdschrift valt. Stoppinpower die de aandacht trekt, die meteen duidelijk maakt wat er aan de hand is, waarom de VARAgids aantrekkelijk is en waarom de ontvanger nu zou moeten reageren. Een puzzel, waar we ons heerlijk op uitgeleefd hebben, met meerdere versies en tests als uitkomst.

Workshop commerciële vormgeving

Vormgeving voor direct marketing is niet gericht op het maken van een mooie, maar op het maken van een effectieve uiting. Dit vraagt erom op de stoel van de ontvanger te gaan zitten, te snappen hoe ontvangers kijken, waarmee we ze kunnen prikkelen, wat ze in beweging zet en dit te vertalen in tekst, beeld en vormgeving. Uiteraard met behoud van de gewenste (huis)stijl. Om deze slag te maken, heb ik een workshop gedaan met de vormgever van BNN-VARA en hem ondersteund bij het maken van enkele uitingen. En geholpen bij het opzetten van nieuwe templates voor vaste pagina’s in de gids die gericht zijn op het belonen van abonnees en het converteren van losse kopers in abonnees.